2015/08/28 Babia Góra (Diablak)

2015 08 28 Diablak 1

2015 08 28 Diablak 2

TRASA:
Krowiarki czerwony Babia Góra (Diablak) czerwony niebieski zielony Przełęcz Brona czerwony Schronisko PTTK na Markowych Szczawinach czerwony Przełęcz Brona czerwony niebieski zielony Babia Góra czerwony Krowiarki

OPIS:
Po górskich wyprawach w Pieniny oraz na Lubomir nadszedł czas na kolejny górski dzień. Tym razem mój znajomy naciągnął mnie na Babią Górę, na której jeszcze nigdy nie był. Postanowiliśmy wyruszyć od Krowiarek, ale pewne było to, że nie zrobimy pętli gdyż niebieski szlak Płajem jest zamknięty, przez co dochodząc do schroniska trzeba będzie wrócić przez Babią. Do Krowiarek dotarliśmy około godziny 9:00 by już po chwili zakupić wejściówki do Parku i ruszyć na szlak. W ten dzień pogoda była bardzo ładna, więc na szlaku oprócz nas pojawiła się duża rzesza turystów.

Na Sokolicy z widokiem na Babią i Małą Babią

Na Diabla dotarliśmy bez żadnego problemu. Rozmowy przez cały czas drogi zrobiły swoje i szybko osiągnęliśmy szczyt. Na szczycie nie robiliśmy za dużo zdjęć, bowiem wiedzieliśmy, że jeszcze tego dnia na Babiej ponownie zawitamy. Droga do schroniska na moim znajomym zrobiła wrażenie, lecz jego doświadczenie górskie pozwoliło na spokojne i szybkie dotarcie do schroniska.

Przeciwnka góra/dół

Schronisko PTTK Markowe Szczawiny

W schronisku partner wędrówki zjadł kanapki a ja po całości zamówiłem żurek plus herbatę z cytryną. Droga powrotna już nie była taka lekka. Krótkie pokonanie podejścia na Diablak robi swoje. Pokonanie jednego fragmentu szlaku ukazywało kolejne. Dopiero przed szczytem teren bardziej się wypłaszczył. Wchodząc z powrotem na szczyt wiele osób się pytało nas, dlaczego jeszcze raz wchodzimy na szczyt. Krótko mówiąc, co zrobić, gdy inaczej za bardzo się nie da. Na szczycie kolejna przerwa.

Na szczycie

Tym razem na małą sesję foto oraz uzupełnienie energetyczne w postaci batonika. Na szczycie już było sporo osób. Nawet spotkaliśmy okazałą grupę siedmiu zakonnic a w okolicy Gówniaka natknęliśmy się na księdza. Zejście do Krowiarek już nie wywarło wielu emocji na twarzach. Byle do auta i tyle. W sumie tego dnia wędrowaliśmy około 6 godzin a godzinkę mieliśmy postojów.